ساختار بازار چیست؟تعریف نهایی
نوشته شده توسط : Mihayloo

وقتی صحبت از روز به روز می شود ، همه به دنبال "Grail Holy" ، نشانگر چراغ قرمز سبز هستند. نشانه ای برای گفتن به آنها چگونه می توان 100 ٪ از زمان را سودآور دریافت کرد ، در صورت تمایل میانبر. زمان زیادی توسط معامله گران مشتاق به دنبال چیزی که در آنجا نیست ، صرف می شود. تکشاخ تجارت. همه در حالی که اصول تجارت روز را در هر بازار نادیده می گیرند. ساختار بازار ، قادر به خواندن ساختار بازار است. یا آنچه بسیاری از اقدامات قیمت را فراخوانی می کنند. هنگام یادگیری نحوه تجارت و ثروت به یک استاد در سادگی تبدیل شوید. ساختار بازار مهمترین ابزاری است که تا به حال به دست خواهید آورد و قادر به خواندن آن هستید ، چشمان شما را به دنیای جدیدی از بازارهای مالی باز می کند.

ساختار بازار چیست؟

ساختار بازار با تعریف ساده ترین شکل حرکت قیمت در بازار است و خواندن آن است. این سطح پشتیبانی و مقاومت اساسی در نمودارها ، ارتفاع نوسان و پایین بودن نوسان است. اینها سطحی هستند که به راحتی شناسایی می شوند و تا زمانی که نباشند ، نگه می دارند. ساختار بازار یک ابزار زیر است که معامله گران بر اساس نحوه حرکت دارایی می خوانند و از آنها پیروی می کنند. از حرکات صعودی ، تا نزولی و بین محدوده.

ساختار بازار اغلب به عنوان عمل قیمت گفته می شود. ما از این مطالعه به عنوان ساختار بازار یاد می کنیم زیرا این چگونه کل بازار حرکت می کند. روند و حرکات پیش بینی شده را درک کنید و سپس می توانید معیارهای دیگری را به انتخابی های تجاری خود اضافه کنید. مانند حجم ، نقاط محوری ، میانگین حرکت و موارد دیگر. که در پایان این بحث کمی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

انواع ساختار بازار

ساختار بازار ساده و یک شکل اساسی برای درک ، نحوه حرکت بازارها است. این فقط با 3 نوع ساختار مختلف بازار آسانتر می شود. در حالی که عملکرد قیمت این است که بازار دقیقاً بر اساس قیمت حرکت می کند. بدون در نظر گرفتن روندها و چگونگی ادامه آنها. روند بازار در 3 جهت مختلف در هر زمان معین و درک هنگامی که تغییر بر اساس بازه زمانی که تماشا می کنید اتفاق می افتد ، برای تجارت موفق محوری است. 3 نوع ساختار بازار عبارتند از:

روند بازارها در یک سه جهت فوق و درک چگونگی خواندن ادامه روند عدم موفقیت این روند ، همه از توانایی خواندن ساختار بازار ناشی می شود. بیشتر اوقات ، روند بازار در یک حرکت جانبی است. یا یک دامنه ، پس از آن سریع پشت سر هم دارید.

روند صعودی با اوج های بالاتر و پایین های بالاتر نشان داده می شود. این روند در این جهت ادامه خواهد داشت تا زمانی که قیمت دارایی پایین‌تر به چاپ برسد. این روند زمانی شروع به نشان دادن نشانه های ضعف می کند که چاپ نمی شود و بالاتر می رود.

روند نزولی، عمل قیمت پایین تر و اوج پایین تر است. تا زمانی که اوج‌های پایین‌تر به چاپ ادامه می‌دهند، روند نزولی به نزول ادامه خواهد داد، زمانی که یک اوج بالاتر به قیمت برسد، روند به پایان خواهد رسید. نشانه این که روند ممکن است معکوس شود این است که قیمت شروع به چاپ پایین‌های بالاتر یا پایین‌های برابر می‌کند.

روند جانبی روندی است که دارای اوج و پایین مساوی است. روند قیمت در یک محدوده در این نقطه از بازار و در حال تثبیت است. بازارها می توانند برای مدت طولانی در یک دوره تثبیت حرکت کنند. اگر قیمت از بالا یا پایین محدوده خارج شود، این روند شکسته می شود. این می تواند آغاز یکی از دو گرایش اول باشد.

3 different types market

سلب مسئولیت، ساختار بازار و روند قیمت بسته به بازه زمانی انتخاب شده برای معامله می‌تواند متفاوت باشد. اگر معامله گر روزانه هستید، ممکن است روند خاصی را در نمودار روزانه مشاهده کنید، سپس در نمودار روزانه ممکن است کاملاً برعکس باشد. به عنوان مثال، در یک نمودار روزانه، ممکن است تسلا را در حال صعود (فوریه 2020) ببینید، یک روند صعودی واضح است. با این حال، با بزرگنمایی در نمودارهای روزانه، ممکن است یک روند نزولی در مدت 5 دقیقه مشاهده کنید. این تفاوت بین ساختار کلان و ریزساختار یک دارایی است.

روند صعودی

مهم نیست که از کدام سمت به نمودار نگاه کنید، به نوعی روند را پیدا خواهید کرد. صرف نظر از اینکه بازه زمانی چقدر است، می توانید یک روند پیدا کنید. نکته کلیدی برای ادامه روند صعودی، بالا بودن و پایین‌ترین سطح بالاتر است. در اینجا دو معیار کلیدی وجود دارد و درک نحوه حرکت آنها به شما این امکان را می دهد که بفهمید چه زمانی آن روند به پایان رسیده است!

قسمت پایین بالاتر قسمت اول است. وقتی قیمت از یک فشار بالاتر عقب نشینی می کند، آیا یک پایین تر بیشتر ایجاد می کند؟بدترین سناریو این است که ما یک پایین ترین سطح را تشکیل دهیم که همچنان روند صعودی در نظر گرفته می شود. در این شرایط یک اخطار وجود دارد. آیا قیمت بالاتر از آن پایه جدید خواهد بود؟اگر روند به اوج جدیدی برسد، روند ادامه خواهد داشت. اگر حرکت نتواند به اوج جدیدی برسد، باید در آزمون بعدی حمایت محتاط باشید.

این بدان معناست که برای داشتن شانس ادامه برای این روند، حداقل رسیدن به یک سطح پایین یا بالاتر، بسیار مهم است.

در زیر تصویری از سهام Etsy است که در نمودار روزانه نمودار می شود. می بینید که چگونه قیمت باعث می شود اوج بالاتر و پایین تر باشد ، تا زمانی که جعبه سبز که در آن پایین مساوی داریم. در این حالت برای دیدن ادامه صعود باید 250 تاپ را بشکنیم.

ETSY stock

معامله گران می توانند برای تجزیه و تحلیل ساختار بازار و نحوه ادامه آن ، هر بازه زمانی را انجام دهند.

نگاهی به نمودار روزانه جاسوسی در زیر بیندازید ، اوج بالاتر و پایین ترین سطح بسیار مشهود است.

SPY Chart

در حالی که در نمودار 5 دقیقه ای ، می بینید که یک الگوی ساختار بازار کاملاً متفاوت وجود دارد. به این معنی که واقعاً بستگی به این دارد که چه بازه زمانی تجارت می کنید ، یعنی ساختاری که باید دنبال کنید. ماکروساختار بسیار مهم است زیرا سطح اصلی پشتیبانی و مقاومت در بازار را مشخص می کند. که می تواند به ریزساختار ترجمه و تصفیه شود.

market structure

در یک روند صعودی ، تجزیه این روند زمانی اتفاق می افتد که دارایی چاپ اوج های بالاتر را متوقف کند و به نوبه خود پایین می آید. این مورد در مورد Etsy (در زیر) جعبه سبز خط در ماسه بود تا Longs ادامه حرکت را بالاتر و خریداران برای ادامه روند صعودی ادامه دهد.

این منطقه مهم دو بار شکست خورد. اولین تست پس از حرکت به 250 ، قرار بود در نتیجه بالاتر از 250 بالاتر باشد. با این حال ، قیمت در 230 به پایان رسید. آزمایش دوم آن منطقه نیز برگزار شد ، در این حالت ، انتظارات کمتری از این امر وجود داشتبرای بار دوم برگزار شد. این فشار دوم حتی حرکت به 230 را انجام نداد و در عوض کوتاه شد و بر اساس آن انتظار می رود که روند نزولی زیر 190 باشد. ابزارهای دیگری وجود دارد که می توانید در تجارت ساختار بازار استفاده کنید که بعداً در این پست درباره آنها صحبت خواهیم کرد. مانند سطح پشتیبانی و مقاومت و میانگین حرکت.

نگاهی به نمودار روزانه تسلا در زیر بیندازید ، اوج بالاتر و پایین ترین سطح بسیار مشهود است.

daily chart of Tesla

در حالی که در نمودار 5 دقیقه ای ، می بینید که یک الگوی ساختار بازار کاملاً متفاوت وجود دارد. به این معنی که واقعاً بستگی به این دارد که چه بازه زمانی تجارت می کنید ، یعنی ساختاری که باید دنبال کنید. ماکروساختار بسیار مهم است زیرا سطح اصلی پشتیبانی و مقاومت در بازار را مشخص می کند. که می تواند به ریزساختار ترجمه و تصفیه شود.

different market microstructure and refined

نمودارهای ساختار بازار و نمونه ها

همانطور که در بالا ذکر شد ، هنگام استفاده از ساختار بازار برای شناسایی حرکت قیمت در یک نمودار ، به بازه زمانی مورد استفاده بستگی دارد.

استفاده از تجزیه و تحلیل چند زمان برای شناسایی فرصت های تجارت و جریان بازار به طور گسترده و بسیار مؤثر است. رفتن از یک بازه زمانی بزرگتر برای شناسایی قله ها و دره های اصلی دارایی ، زمینه هایی از پشتیبانی و مقاومت کلیدی را به شما می دهد. از آنجا پایین آمدن به بازه زمانی که در واقع می خواهید تجارت کنید ، آن را بسیار آسان تر می کند. در بازه زمانی ، شما تجارت می کنید و ساختار بازار دیگری پیدا خواهید کرد. ریزساختار دارایی های فعلی حرکت می کند.

بیایید از یک مثال ، از 4 ساعته (نمای کلان ساختار) و 10 دقیقه (نمای میکرو ساختار) استفاده کنیم. ما به بازار آینده S& P 500 خواهیم پرداخت. به این دلیل است که دارایی در طول شب معامله می شود و هیچ شکافی در قیمت وجود ندارد.

در زیر نمودار 4 ساعته S& P 500 قرار دارد. این روند به وضوح صعودی است و ما هم برای پشتیبانی و هم برای مقاومت ، سطوح قوی را شناسایی کرده ایم. بسته به قیمت آن (بالاتر یا پایین تر از سطح). ایده این است که این سطوح را برای بازی در 10 دقیقه مشخص کنید. تماشای حرکات Impulse که باعث ایجاد اوج های جدید برای روند گاو می شود.

S&P 500 futures

در زیر نمودار 10 دقیقه ای در S& P 500 وجود دارد که نمای میکرو ساختار فوق از موارد فوق است. می توانید سطح 4 ساعته را به خوبی نگه دارید و ساختار صعودی را تأیید کنید. از اینجا ما سطح ادامه طولانی را بر اساس روند گاو مشخص می کنیم. ارتفاع بالاتر و پایین ترین سطح را به خاطر بسپارید. بازپرداخت قیمت به کجا؟بالای شکسته قبلی یا ضربه ای که قیمت آن را به بالاترین سطح جدید رسانده است.

flow chart

سطح پشتیبانی و مقاومت

به همان اندازه که ساختار بازار و ساختار روند مهم است ، همچنین طراحی پشتیبانی و مقاومت است. اگر می دانید مناطق پشتیبانی و تقاضای خود را از کجا ترسیم کنید ، زمان ساده تر برای یافتن ورودی و خروج خواهید داشت. سطح پشتیبانی و مقاومت را می توان در چندین بازه زمانی مختلف وابسته به آنچه در آن تجارت می کنید ، ترسیم کرد.

به عنوان مثال ، اگر در حال تجارت هستید ، به دنبال یک بازه زمانی بزرگتر برای شروع توصیه می شود. با یک نمودار هفتگی شروع کنید ، سطح کلید خود را بکشید. روزانه و ساعت 4 ساعته یا 4 ساعته را کاوش کنید تا آن سطح را اصلاح کنید.

اگر معاملات روز شما با نمودار ساعتی شروع می شود ، سطح پشتیبانی و مقاومت خود را ترسیم کنید. سپس برای تصحیح سطوح به 10 دقیقه و 5 دقیقه حرکت کنید و سطح کلیدی بیشتری را که ممکن است از دست داده اید بکشید.

کلید ترسیم مقاومت در برابر پشتیبانی دو برابر است:

  1. مناطق شدید رد را پیدا کنید
  2. آزمایش های متعدد از همان سطوح.

در اینجا نمونه ای از مایکروسافت با 4 قسمت اصلی پشتیبانی ارائه شده است. این در یک نمودار روزانه برای معامله گران نوسان است. ممکن است تعداد معدودی از دست رفته باشد اما در کل اینها مهمترین هستند.

Support and Resistance

در اینجا یک فیلم عالی است که ما در آکادمی TradePro انجام دادیم تا به شما در شناسایی سطح معاملات کمک کنیم:

میانگین حرکت

شما می توانید چندین ابزار مختلف را به زرادخانه تجارت خود ، شاخص ها اضافه کنید تا به شما در سطح (نقاط محوری) و شاخص ها کمک کند تا به شما در روند کلی درست مانند میانگین حرکت کمک کند.

میانگین حرکت ابزاری مناسب برای معامله گران است اما به بازه زمانی مورد استفاده بستگی دارد و اگر می خواهید تجارت یا تجارت روزانه را تغییر دهید!

معامله گران نوسان:

  • نمودار روزانه ، 20 میانگین متحرک نمایی 34/50 ابر متوسط متحرک ابر متوسط
  • نمودار ساعتی ، ابر متوسط حرکت 34/50

معامله گران روز:

  • نمودار 10 دقیقه ای ، 34/50 ابر میانگین حرکت نمایی ، 5/12 ابر میانگین حرکت نمایی
  • نمودار 5 دقیقه ، 20 میانگین متحرک نمایی

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این میانگین ها ، ویدیوی زیر را بررسی کنید:

به خاطر داشته باشید که این شاخص ها و ابزارها باید با ساختار بازار باشند نه به تنهایی.

ساختار بازار در بازارهای مختلف

معامله گران می توانند از ساختار بازار برای تجارت هر بازار استفاده کنند! در حقیقت ، بسیار تشویق می شود که آنها هنگام تجارت روز این کار را انجام می دهند. ساختار بازار اساس کلیه معاملات فنی است. درک کنید که چگونه ساختار بازار را تجارت کنید و می توانید هر بازار را تجارت کنید. ساختار بازار به شدت در تجارت فارکس استفاده می شود.

ساختار بازار در تجارت فارکس یا اقدام قیمت چند نفر از بازارها استفاده می کنند. بدون شاخص و بدون حجم. زیرا بازار مبادله متمرکز ندارد. بازرگانان فارکس اغلب برای استفاده از این فرصت ، بازار را بر اساس ساختار می چرخانند. تجارت روزانه در فارکس امکان پذیر است و نادر و دوباره با ساختار بازار انجام می شود.

وقتی صحبت از بازارهای دیگر ، مانند بازار آینده می شود ، ابزارهای مختلفی برای استفاده وجود دارد. نشانگر نیست! در عوض ابزارهای جریان سفارش برای خواندن احساسات کلی نهادی. ابزاری اثبات شده که همه معامله گران پروپ از آن استفاده می کنند. با این حال ، اساس تجارت روزانه یا حتی معاملات نوسان بازار آتی دوباره ساختار بازار است. درک چگونگی حرکت یک دارایی بر اساس قیمت ، چشمان شما را به دنیای کاملاً جدید باز می کند. پس از آن نمی توانید آن را غافل کنید و قادر خواهید بود نمودار دارایی را بخوانید.

درست مانند زمانی که در معاملات یا سرمایه گذاری در سهام انجام می دهید! همه چیز در مورد تجزیه و تحلیل بنیادی هنگام سرمایه گذاری در سهام نیست. استفاده از تحلیل تکنیکال برای ایده های ورودی شگفت انگیز است. وقتی این دو را با هم ترکیب می کنید، تحلیل شما را تقویت می کند. اخلاقیات داستان، ساختار بازار را بیاموزید تا بازارها را کارآمدتر معامله کنید. هر بازار، هر دارایی در هر زمان.

اگر می خواهید با ما در اتاق معاملات زنده ما بپیوندید، این را بررسی کنید.

If you prefer to trade more passively, check out our newsletter, trade ideas and live analysis in the Elite Trader package here >برای به روز رسانی رایگان اخبار اینجا را کلیک کنید.

اطلاعات موجود در این پست صرفاً برای اهداف آموزشی است و به منزله مشاوره سرمایه گذاری نمی باشد. ریسک معاملات در بازارهای اوراق بهادار می تواند قابل توجه باشد. شما باید به دقت بررسی کنید که آیا انجام چنین فعالیتی برای وضعیت مالی شما مناسب است یا خیر. آکادمی TRADEPRO مسئولیتی در قبال هیچ گونه تعهدی که در نتیجه مشارکت در بازار یا فعالیت های تجاری فردی شما ایجاد می شود ندارد.





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: